Ośrodek kieruje swoją ofertę do dzieci i młodzieży (do 21 roku życia – w przypadku kontynuowania nauki w szkole ponadpodstawowej), ich rodziców i opiekunów oraz nauczycieli i wychowawców
Świadczenia Ośrodka są bezpłatne.
Szpital Kliniczny im. dr. Józefa Babińskiego SPZOZ w Krakowie
realizuje je w ramach kontraktu z NFZ.
Ośrodek oferuje :
Porady diagnostyczne przeznaczone dla dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi (pojawienie się objawów lękowych, pogorszenie codziennego funkcjonowania, obniżenie nastroju, przeciążenie obowiązkami szkolnymi, doświadczenie utraty lub innej kryzysowej sytuacji, trudności w relacjach interpersonalnych) oraz rodziców i opiekunów, którzy po raz pierwszy korzystają ze wsparcia psychologicznego. Ich celem jest rozpoznanie kontekstu i charakteru zgłaszanych trudności i podjęcie decyzji o dalszym właściwym kierunku postepowania.
Porady psychologiczne będące następstwem postepowania diagnostycznego skierowane do dzieci i młodzieży oraz rodziców i opiekunów. Ich celem jest wsparcie pacjenta i rodziny w rozwiązywaniu pojawiających się trudności, psychoedukacja, wzmacnianie zasobów niezbędnych do opanowania kryzysu siłami rodziny.
Sesje psychoterapii indywidualnej rodzinnej i grupowej, przeznaczone dla dzieci i młodzieży zmagających się z nasilonymi trudnościami emocjonalnymi lub zakresie relacji interpersonalnych oraz ich rodzin będących również w sytuacji kryzysowej. Są poprzedzone spotkaniami diagnostycznymi i omówieniem planu leczenia.
Sesje wsparcia psychospołecznego, przeznaczone dla osób stanowiących wsparcie społeczne pacjenta i rodziny (tj. pedagogów, pracowników socjalnych, wychowawców, nauczycieli, bliższej i dalszej rodziny pacjenta) ich celem jest tworzenie skutecznej sieci pomocy środowiskowej dla młodego pacjenta i jego rodziny a także aktywizowanie czynników leczących.
Wizyty i porady domowe lub środowiskowe (miejscowe i zamiejscowe) w ramach których obywać będzie się część postepowania diagnostycznego, niektóre formy terapii rodzinnej i wsparcia psychospołecznego (np. obserwacje ucznia w klasie, udział w zespołach interdyscyplinarnych).